Resa med barn

Lite tankar runt att resa med en baby.
Jag vet folk och även jag själv sa innan i ungdomens år att man ska resa FÖRST innan man skaffar barn för det kan man inte göra sen ? 
Eh vad är det för vridna tankar.

Ser INGA problem med att resa med Wilmer som blir 7 mån när vi åker till Thailand.
Vad är det jag inte kan göra när han är med än om jag hade åkt själv ? 
Jo festa kanske, men nä det lockar inte ett skit!
Skapar hellre minnen med min familj än att drälla runt och inte skapa några minnen alls, snarare tycker jag det är mer värt att resa med sin baby än utan, det nya livet är UNDERBART.
 
Det "jobbiga" är ju då packningen för Wilmer, till mig och Marcus räcker det ju liksom med något enstaka plagg och tandborste liksom, resten går ju att fixa där borta men Wilmers lista är helt otrolig haha!
Det här har jag skrivit upp hittils. ( Älskar att vara ute i god tid, ni som känner mig vet att jag älskar att planera och ha färdigt saker i tid, i GOD tid )
Har jag glömt något får ni gärna tillägga.
Pratade med BVC sköterskan också angående vaccination och det behövs inte då han har all skydd i de tidigare vaccinationer, hade han vart 10 Mån hade man kunnat ta, men nu behövs det inte.
Skönt.

HYGIEN                                                MAT
Blöjjor                                                  Burkmat
Våtservetter                                          Gröt
Kräm (Miniderm, mildison)                     Ersättning
Babyolja                                               D dropar
Nässpray(koksalt)                                 Termos
Alvedon                                                Sempers vätske ersättning
Termometer                                          Nappflaska
                                                            Majskrokar

KlÄDER/TILLBEH

UV dräkt
Solhatt
Badbyxor
Solskkyddsfaktor
Heltäckande kläder
Bärselen
Myggnät
Leksaker till flygplanet
Napp
Snutte
Vagn

 

 


Kommentarer
Postat av: Svärmor/Farmor Lena

Antar att ni köper vatten på flaska till gröten och ersättning, men hur värmer ni det? Om ni behöver doppvärmare så har jag det! Plasttallrik och sked att äta gröt med?

Svar: Såklart är det vatten på flaska, det gäller ju även för oss.
Finns vattenkokare på hotellrummet :)! Already checked :)!
Jennifer

2014-01-10 @ 14:31:55
Postat av: Lovisa

Hej. När vi åkte med Astrid så sprutade vi in nässpray precis när vi skulle lyfta och landa för att det inte skulle trycka så :) det gick jättebra och hon kände inte av det alls. Så ett tips köp nässpray. Och man behöver med våtservetter och välling än vad man tror :)

2014-01-11 @ 08:31:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0