Utan min ring

Igår var jag hos min Barnmorska, allt såg jätte fint ut och bebisen växer precis som den ska och hjärtljuden slog perfekt.
Mina blodvärden var också perfekta och hittils har jag klarat mig som så många andra behöver tex äta järn osv.

Som jag skrivit tidigare mår jag fruktansvärt dåligt över min vikt, jag vägde in mig igår och vågen stod på 72 jävla kilo jag bad och bönade till min barnmorska att hon måste låta mig få banta.
Men absolut inte sa hon, utan det är normalt och tyckte inte alls att min vikt var farig utan helt normal, hon påpekade också min vätskesamling som har kommit de senaste dagarna och sa åt mig att ta av ringen så den bökade jag av mig igår och det känns så tomt!
Hur ska jag klara mig utan min kärleksring i 7 veckor ?

Jag måste tänka också att bebisen väger nästan 2 kilo samt vätskan väger en del, men det här är en helt ny kropp och jag känner mig inte alls bekväm i den här kroppen, det är inte jag.

( Jag vägde 70 kilo en gång i tiden och jag bantade bort den personen ner till 53 och lovade att aldrig mer får se den människan, hamnade sedan på 57 kilo och legat där fram tills nu då )

Ja jag vet att jag är gravid och att jag MÅSTE upp i vikt så behöver inte nämna det.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0