May. 22, 2013

Idag är det dags igen för Missens "bad"
Eftersom Marcus är allergisk mot pälsdjur så känner han såklart av Missen, det har fungerat tidigare tillsammans med hans medicin " Bricanyl " men nu när även pollen säsongen satt igång så har intaget av Bricanylen varit säkert upp mot 8-9 gånger per dag villket innan vart 4-5 , vilket såklart inte är bra.
Vi har diskuterat fram och tillbaka att göra oss av med henne, mitt hjärta brast av bara tanken av att hon inte ska finnas mer, Marcus hjärta brast och det var ingenting han skulle tillåta utan det var hellre " Hellre tar ja bricanyl än att hon ska få somna " 
Jag började leta på nätet efter ALLT och ALLA lösningar som kan tänkas hjälpa oss.
Då hittade jag information om " Petal cleanse " som är ett medel som man smörjer på kattens päls som minskar allergenerna, vilket är det som man oftast är allergisk mot.
Dock finns den inte i djuraffärerna ( vet ej varför ) så en sådan här beställde jag och använde förra veckan på henne, ( ska användas 1 gång per vecka ) 
Och vill ni veta, Marcus tar sin " Pulmicort " morgon och kväll för astma, sen har han bara tagit bricanylen MAX 2 gånger per dag oftast endast 1 gång när han lägger sig för att förebygga sömnen, helt fantastiskt!

Länge leve Missen!
( Dock gillar hon inte att bli blöt, men det skiter vi i Misse pisse )

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0