Lillskrutten!

Vart ska jag börja, måste skriva av mig lite av mina "problem" om graviditeten.
Allt är inte gröna ängar.
 
Fram tills faktiskt just nu typ så har jag haft problem med magen, (gaser så jag kan blåsa upp ett helt ballongkalas) och i förra veckan så blev det nog antagligen så mycket så det smärtade något fruktansvärt i magen, det var bara för mig att ligga ihop kurad i sängen och lipa.
 
Enligt barnmorskan är detta normalt, men för mig som är gravid med första så blir jag jätteorolig och undrar såklart om man kan få någonting mot det här, men det finns tyvärr inte så mycket att göra mer än att äta äckliga plommon osv.
Men jag gick eller nä inte rikitgt, Marcus gick och köpa "Laktulos" på apoteket så den är min bästa vän så nu fiser det på bra där bak och inte haft problem med magen sen dess, underbart!
 
Nästa problem då är att efter det här så som vi tidigare vet så gillar lillkillen att ligga väldigt långt ner, därav vi fick göra två ultraljud eftersom dem inte kunde mäta honom riktigt ( han gömde sig )
Han har sparkat jättefint uppe vid magen men nu har han nog krypit ända ner till ja, för det är inte skönt och jag längtar tills han vänder upp sig.
Jag ligger på som en hök till barnmorskan och frågar såklart om detta är normalt då jag blir rädd att han har fastnat där nere pga av mmm mina gaser, men ikke, fullt normalt.
Vissa bebisar gillar helt enkelt att ligga där nere och trycka.
 
För mig då är detta inte alls skönt, menmen vad gör man inte för sin bebis.!

Så nu har jag fått skriva av mig om det här så finns detta dokumenterat också
Adios!
 
( Gasmage vecka 21 )   
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma

Du och dina gaser, du är rolig du. Älskar dig!

2013-04-08 @ 12:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0