Min åsikt om invandring!

Nu får det väl vara nog på den här hysterin med att våra svenska traditioner ska tas bort pga av att det kan stöta folk från en annan kultur som befinner sig i VÅRAT land och samhälle.
Tänk nu på att detta är mina åsikter/min blogg.

Jag blev vansinnig en gång för länge sen när jag såg en dokumentär på tv:n som handlade om en kvinna som bar en heltäckande slöja, alltså där man enbart såg ögonen.
Hon arbetade på ett dagis med småbarn och så var det då någon debatt om det är okej att bära sådant i ett sådant jobb eller inte.
Jag tyckte då och tycker fortfarande att det är fruktansvärt, mitt barn ska kunna se sin dagisfröken, det är ändå en slags uppfostran på dagis då barnet spenderar mycket tid där, då vill jag att mitt barn ska få en hel bild av sin fröken och inte bara ett par mörka ögon.

Idag kan man läsa om att det ska börjas med böneutrop i Sverige vilker jag tycker är helt absurt.
Är detta ett land som ska tillåta sådant här?
Jag kan förstå att det kanske ska finnas böneutrop till en viss gräns kanske i en ja vad det nu heter muslimsk "kyrka" och såklart med isolerade väggar.
Men inte fan ska det väl sättas upp högtalare som skriker ut en bön som inte ens vi i vårat egna land förstår.
Finns nog social pengar att hämta för att köpa både en stereo och en skiva med böneutrop för 99 kr på haschis livs!

När jag fick höra att national sången ska tas bort från våra svenska skolavslutningar var det ju pricken över i:et.
Ska vi kanske införa heltäckande slöja för våra svenska kvinnor med så det inte väcks stötningar mot någon annan i samhället.?
Jag anser det så här, när jag gick i skolan så var keps förbjudet att ha på lektionerna det ansågs som en huvudbonad likadant mössa osv.
Varför förbjuds inte en helttäckande slöja eller en vanlig slöja för ? Jo för det är enligt deras religion och tro men svenska pojkar och även flickor har burit keps? Samma princip enligt mig EN HUVUDBONAD, av med det i skolan och på arbetsplats och använd det på din fritid!

Jag har väldigt mycket emot det här, jag tycker att ska vi välkomna invandringen med öppna armar ska de likaså  välkomna våra traditioner och regler med öppna armar/anpassa sig.
Man ska sättas i en skola för att lära sig svenska, man ska ut och arbeta och inte sitta hemma och avla fram tio barn som slutar med slagsmål på södra torget.
Det här med att lära sig språket och ut i arbetslivet bör vara ett krav istället för att kämpa för att ta bort svenska tradiotioner.
Vart fan är Sverige på väg?

Jag ska inte yttra mig riktigt om det här då jag inte vet exakta siffror, men jag läste någonstans någongång att om ett antal år om det fortsätter som det gör idag så kommer det vara fler invandrare än svenskar i Sverige, säger inte detta någonting?
Detta skrämmer mig.

Den här tidningsartikeln skrämmer mig också då de nu har tagit bort pepparkaks gubbar ur svenska lucia tåget.
Vänta låt mig bara få skrika lite..........!!
Jag håller med den här tio åriga pojken som kommenterar att " ska man ta bort bruna kläder då också ?"

Nä Sverige Demokraterna här har ni en säker röst vid nästa val, kan man få lämna dubbel röst?!

Vad tycker ni om det här ni ca 25 läsare som läser min blogg?
Kul med andras åsikter




Kommentarer
Postat av: Anonym

Patetiskt! Borde ju ta bort stjärngossar, tärnor och lucia med då.. De kanske är stötande mot vita!?

2012-12-10 @ 22:05:22
Postat av: Josef

Jag tillhör 2:a gen invandrare och finner det hela jävligt trist - O ena sidan har vi den skara av nyanlända som tyvärr förstör bilden av invandrare, o andra sidan har vi svenskarna som rent allmänt börjar ta till hårdare ton mot invandrare.

Min största oro är att "vi mot de" känslan växer sig större i och med SDs ökande support, och mitt i smeten sitter vi som har anpassat oss till samhället men ändå inte bär ett europeeiskt/svenskt ansikte. Man märker av sånt, tro mig, och det är inte heller vidare kul när SD-topparna beter sig illa - det hela blir en jävla otrygghet som växer sig krypande även för oss "invandrare". Och nästa steg blir nog att väljarna söker sig till Svenska Partiet och nationell.nu...

Aja, enligt mitt tyckte förblir SD ett enfrågeparti likt Piratpartiet, men det är trots allt lite välkomnande att de har rört om rejält i integrationsfrågorna - med det sagt, så är allt åt helvete :p.

MVH,
Josef.


ps. Har inte följt din blogg alls, sorry ds.

2012-12-11 @ 01:10:24
Postat av: Krisse

Håller med dig en hel del, om man skulle se det på dethär sättet, om jag skulle bosätta mig i ett land där kvinnorna bär slöja och själv springa runt i ett linne och shorts, tror jag inte att reaktionerna skulle vara speciellt positiva. Likaså att jag inte skulle kalla dem för rasister om de sjöng deras nationalsång. Flaggan är också en sak man inte får visa och ha hur som helst. Sådant känns bara otroligt löjligt, men folket här har alltid varit rädda för att säga ifrån, för att undvika ev. diskussioner med andra länder. Det verkar numera som alla är rädda för att framstå som rasister att det gör det mest konstiga sakerna för att bevisa motsatsen. Sen en sak som i stort sett alla glömmer.. Rasism innebär inte nödvändigtvis att "vita hatar svarta." Den kan peka åt vilket håll som helst.

2012-12-17 @ 17:07:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0