Värkar from hell!

Inatt trodde jag fan babyn skulle vilja komma ut.
Kände redan när jag låg i soffan och kollade tv:n så kände jag mig konstig i kroppen på något konstigt sätt och det började dra i ljumskarna, precis som kramp.
 
Gick och la mig lite senare och somnnade, vaknar sedan av magsmärtor som jag inte trodde fanns.
Min envishet sa till mig att detta är bara en sammandragning och det går över, så ingen ide att väcka Marcus, jo då det gick över och jag kunde börja andas igen, men nepp kramperna kom igen och det skedde ca 5 gånger med kanske fem minuters mellanrum, varenda gång höll jag andan och bad till gud att det skulle sluta och kramade täcket så hårt så svetten rann i handen på mig.
Jag var sekunder ifrån att ringa till mormor&morfar för att säga att nu är det dags, men det slutade och jag gick upp och tvättade av mig lite och drack sedan la jag mig och insåg ännu mer att jag kommer inte fixa en förlossning jag kommer gå under, smärta är någonting jag verkligen inte klarar av.
Jag har sagt till mig själv och min barnmorska att jag vill åka upp tidigt och inte vänta för att göra det mesta arbetet hemma, detta är för att jag är så rädd och jag vill ha kunnigt folk runt mig jag är så rädd att jag ska dö helt seriöst tankarna går att jag ska få en hjärtinfarkt för att hjärtat inte ska fixa en förlossning, smärtan för mig kommer vara för mycket.
 
Det bästa av allt var att katten låg mellan mig och Marcus och spann, hon tyckte nog det var mysigt när jag låg och pusta och hade mig. Jag bad henne hålla käften flera gånger men hon lyssnade inte, hon njöt!
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma

Ja nu börjar det närma sig! Tror verkligen du får innan den 24/7. Kroppen förbereder sig för en förlossning!

Svar: Hoppas h*n tittar ut tidigare :)
Jennifer

2013-06-30 @ 17:42:09
Postat av: Svärmor Lena

Jag tror också underverket kommer tidigare än den 24/7. Som jag sagt till dig tror jag redan på den 12/7.... Och gumman, jag lovar du kommer fixa en förlossning... Det har alla andra mammor gjort och vi är ganska många. Dessutom har vi ju valt att genomgå en förlossning mer än en gång. Puss och kram

Svar: Ja nu är det lite förvärkar varje dag, så nog förbereder sig h*n för att komma ut, och jag klagar inte ifall det sker tidigare än den 24.e :)!
Tack för stöttningen < 3
Jennifer

2013-07-02 @ 08:58:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0