Det snälla mammalivet

Jag måste bara skriva av mig ( MIN blogg )
 
Igår på Leos så blev jag påmind om en händelse som ägde rum någon vecka innan Wilmer´s dop!
Igår blev jag påmind om besvikelsen samtidigt som vi även skrattade åt det, för egentligen är det inget annat man kan göra än att skratta.
 
Jag & Wilmer " var med " i en mamma grupp med tre andra mammor o deras barn ( födda samma månad som Wilmer )
TRODDE jag ja.
Första gången jag var tvungen att säga att jag inte kan komma var för att det var ända dagen min mormor kunde komma hit och hjälpa till att baka kanelbullarna inför dopet.
Andra gången jag var tvungen att säga till att jag inte kommer var när Wilmer tog sin 3 Mån spruta ( dagen efter skulle vi ses i mammagruppen) Då han blev kinkig på natten och jag på morgonen var SUPER trött.
Men det finns väl ingen förståelse i det.
 
Jag märkte att det blev tyst i våran gemensamma chattgrupp och frågade darför rakt ut där om vad som händer varför det inte skrivs längre.
Såg att alla hade läst det, men INGEN svarade.
Frågade då privat hon som vi brukade vara hos om dem gjort en ny chatt, till svar får jag följande
Yes. Eftersom du ibte svarade för några dagar sedan men hör av dig on du hoppar in igen " 
Jag tappade allvarligt talat hakan när jag läste det svaret.
 
Trodde dagisnivån var lagd åt sidan, speciellt när man fått egna barn att man kanske mognat i hjärnan att elakheten är lagd åt sidan.
Men inte, att få det svaret fick mig att skratta, det fick mig att känna mig & Wilmer ikke välkomna, det kändes som ja jag vet ärligt talat inte vad, jag blev ledsen.
Att de inte ens hade mage till att fråga/säga till om den nya gruppen eller fråga om jag fortfarande ville vara med än att istället bara ignorera mig & Wilmer, jävla feghet.
Att hon/de inte kunde förstå att det är jävligt mycket att planera och pyssla, baka ihop inför ett dop, att det var ända dagen jag kunde få hjälp med bakningen, att Wilmer blev kinkig efter sprutan och att det var en jobbig natt, det är väl för mycket begärt.
 
Men idag skrattar jag åt ER ni kan fortsätta att sitta och diskutera eran vikt samtidigt som ni äter era hembakade feta pajer och kakor samtidigt som ni slurpar i er erat kaffe.
Och om ni nu hade mig som samtalsämne träffen efter detta hände så hoppas jag att det var till nöje, jag menar har ni inget annat att diskutera så tycker jag synd om er. ( Nu säger jag inte att det var så men OM )
Ni är ju faktiskt inte de ända med barn i Borås att umgås med, om jag så ska umgås själv med Wilmer så gör jag hellre det än att vara runt falska människor.
 
Och igår då anledningen till att jag blev påmind om det här var för att två av dem kom till Leos, att ni ens hälsade?
Sen blev jag chockad att se er utanför dörren då ni var helt emot, promenader.
Din falska vinkning märktes på långa vägar, jag menar bättre att skita i det ? 
A jag vet inte mer vad jag ska säga, ville bara skriva av mig och förklara att det glamorösa mamma livet har baksidor också, men så länge Wilmer är glad så är jag glad och som sagt igår så kunde jag inget heller göra än att skratta och specielt åt din vinkning 
 
Överreagerar jag eller var detta elakt gjort av dem ?
 
Du var den första som gillade bilden på instagram hoppas att du förstod att den var till dig!

 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Svärmor/Farmor Lena

Puss och kram hjärtat <3 <3 <3

2013-12-06 @ 13:21:31
Postat av: Älsklingen

Asså att det finns sådana människor!
Jäkla idioter!
Älskling du lever bättre utan sådana ragator..
Varken du eller våran son har inte gjort något mot dom!

2013-12-06 @ 17:14:00
URL: http://Http://Jeeennifer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0