En tanke bara

Idag ringde jag till min barnmorska eftersom bebisen rört sig i princip ingenting, från igår, igår kväll hade jag någon värk som varade i någon sekund och som skedde ett par upprepande gånger.

Idag har jag rört på mig men ändå vill bebis inte röra sig som innan.
Jag ringer då min barnmorska eftersom jag såklart blir orolig och hon förstår min oro och skickar historian upp till förlossningen för att jag senare ska ringa dit då hon tyckte jag bör kolla upp detta med ett ultraljud.

Jag ringer förlossningen och berättar att jag blivit hänvisad dit och hon svarar mig med en snäsig ton att " vet vad reglerna säger när man har mindre foster rörelser? Nä svarar jag lite försiktigt då hon säger att " du är såpass tidig så lägg dig ner på vänster sida och puffa på magen har du inte känt mer än 10 rörelser på två timmar så hör av dig igen så gör vi ultraljudet.
Och innan jag knappt hann säga hejdå hade hon lagt på.

För det första TIDIG? Hur långt ska man gå av sin graviditet för att inte behöva höra ordet tidig? Jag är snart inne i vecka 30 jag har gått en månad över halva tiden!!
Jag förstår att dem sa tidigt till mig då när jag hade blödning där i början att där inte var så mycket att göra men nu är jag i vecka 28 snart 29!
Det finns barn som föds i vecka 25 ? Ge mig ett jävla ultraljud!
Sen för det andra bör den här kärringen byta jobb, jag ringer dit för att jag är orolig inte för att jag tycker det är kul att stå i telefonkö, eller kul för att mitt barn inte rör sig då tycker jag hon kan vara lugnande mot mig istället för att trycka på hur TIDIG jag är och som sagt slänga på i örat på mig.

Såklart rör sig bebis där inne han har också lugna stunder, men man blir ju orolig, just nu har han nog lagt sig långt bak så det är därför jag inte känner honom lika tydligt, fullt normalt.

Hoppas för guds skull inte jag kommer på det här samtalet när jag ligger inför en förlossning med lustgas i mig :)
Enligt mig är inte vecka 29 TIDIGT,eller har jag fel?


Kommentarer
Postat av: Svärmor Lena

Lilla gumman, hoppas Skrutten rört på sig idag... Förstår att du blir orolig. Som du säger vissa människor har hamnat på fel plats....!

Svar: Ja han rör sig igen :)!Han har nog lagt sig långt bak igen och sparkar mot min rumpa ( inte alls skönt ) menmen. :)
Jennifer

2013-04-30 @ 11:04:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0