Vecka Twelve

Så då har jag nästan glömt av att idag så gick vi in i vecka tolv.
Vart fan tar veckorna vägen? 
Är väl inte direkt något nytt, det satans illamåendet är kvar och förstör min vardag totalt.
Jag känner mig som ett jävla kolli med flötigt hår och mjukisdress!

Tycker synd om Marcus som ska behöva stå ut med det här.
Men jag har verkligen ingen ork till någonting, jag känner mig så utsliten ( Det behöver såklart inte vara graviditeten, kan vara jobbet ) men det bidrar nog en hel del att man bär på ett litet foster.
Hoppas illamåendet och den där gnistan snart kommer tillbaka så det blir full fart på mig igen, det här är ikke kul!

Skrutten är ca 6 Cm långt från huvud till rumpa och väger omkring 18 gram.
Skrutten ser mer och mer ut som ett människobarn.
Huvudet blir rundare i formen, skelettet blir hårdare och fingrar och tår har delat på sig.
Skrutten rör sig alltmer i livmodern och kan nu le, rynka pannan och suga på tummen.
Matsmältningsystemet klarar nu att tillgodogöra sig socker (glukos) och navelsträngen transporterar nring och avfallsprodukter mellan moderkakan och skrutt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0